söndag 16 januari 2011

stallpasset avklarat

Åtta imorse var jag i stallet och fodrade alla djuren. Fyllde på vatten i alla hagarna, släppte ut alla hästar, fyllde på mat, mockade och sedan blev det en rätt kort väntan idag faktiskt. annars brukar jag alltid vara klar vid typ halv tio, så måste man sitta och vänta till halv två ifall det kommer någon och ska rida, men idag gjorde jag allt rätt långsamt + att det är sjukt mycket hästar där nu, så var klar vid elva, sen kunde jag gå och småfixa lite grann. Tog ut Shimada och tömlongerade henne vid tolv och hon var fin! Lite halt i paddocken men hon försökte och var riktigt avslappnad och jobbade på bra :)

Kom hem strax efter två och hoppade in i duschen och åt mat. Vid fem ska jag tillbaka till stallet igen för stallmöte. Får se hur det går, hm.. känns som det kommer komma fram ganska mycket klagomål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar