fredag 28 januari 2011

händelserik dag!

det var tungt att gå upp imorse kan jag lova ! Kände hur ont i kroppen jag hade och var hur trött som helst! Upp kom jag iallafall och gjorde mig iordning för en dag i skolans stall. Hade dressyr och red Calling, ett fullblod. Hur stel och stum som helst i hela kroppen, så jättejobbig att rida! Men gick betydligt bättre i slutet mot när vi började iallafall, även om jag inte är helt nöjd..

Slutade vid tolv och åkte ut till Shimada och Malin. Skulle rida ut en sväng så tog in hästarna och gjorde ordning dem. Började rycka Shimadas man lite lätt, och jag vet att hon inte tycker om det alls, men det gick skapligt bra ändå. i början.
Helt plötsligt börjar hon trycka in mig i väggen och flyttar inte på sig oavsett vad jag gör! Fick ta hela min kraft och trycka bort henne ett steg. Så höll hon på så fort jag började rycka. Brist på respekt till hundra!! hatar sånt asså! Och att hon blir så himla blockerad och inte känner när man sätter armbågen i sidan på henne är ännu värre! Trampade mig på foten gjorde hon också samtidigt så den är helt blå och svullen :S ajaj!
Red iallafall ut en sväng och de skötte sig bra båda hästarna. Shimada är ju inne i någon spökperiod nu och är lite fjantig ute, men inga större konstigheter ändå! tills vi kom i en nedförsbacke och benen försvinner under Shimada. Jag kände att hon halkade till lite, men inte alls farligt och det nästa jag hinner uppfatta är att mitt ben är mot marken! Kommer fort av hästen och får upp henne och hon verkar inte heller ha fattat vad som hänt riktigt, haha. Så hoppade upp och red vidare mot stallet. Hon började halta lite grann när vi kom till stallet men har inga skador och var inte varm eller något nånstans, så antagligen är hon lite öm och stel bara. Hon reagerade inte vid tryck någonstans heller, så får se hur hon mår imorgon helt enkelt :)

ojoj, lång text blev det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar