torsdag 6 januari 2011

det går framåt!

Har varit i stallet sen elva idag. Började med att fodra lunch till hästarna, sedan fixade jag mockning och mat till shimada medan de åt. Sedan fick lilla söthästen komma in och bli borstad riktigt ordentligt och manen blev klippt, lite på benen och vid hovarna, sedan flätade jag även ner hennes man så att den ligger på en sida igen. Vet inte vad det är med den, men det står åt alla håll!

Carola och Kerstin kom ut sedan iallafall och det var dags att transportträna shimada. Först ville hon inte alls, utan höll bara på att dumma sig. Jag öppnade sedan dörren fram och gick in och så fort hon såg mig där inne klev hon rakt på helt själv och kom fram jätteglad! :') duktiga lilla häst! Sen lastade vi av, på, av, på fyra gånger och sedan fick det vara bra :)

Sedan stack vi ut på de andra hästarna, jag på Allan, en stund. Skulle få galopp på honom igen och gud vad bra det gick ! Det slutade med att han hellre ville galoppera än trava, haha. Så jag ha lyckats med mitt jobb iallafall ;)

Har kvällen ikväll också, så är hemma en sväng och värmer mig innan jag ska ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar