lördag 8 januari 2011

lastträning

Åkte ut med mamma till stallet för att lastträna Shimada en sista gång innan vi åker hem imorgon. Tog in henne från hagen, satte på transportskydden och gick sedan till transporten och hästen kliver rakt på! Mamma tog emot henne fram och jag var kvar bak och stängde bommen och flyttade mellanväggen. Hon stod hur lugnt som helst och åt på en morot. Backade ut och skulle försöka igen, hon går in nästan helt innan hon inser att jag inte följer med och backar ut igen. Försöker igen - likadant. Sen vill hon inte gå in mer. suck !!

trälar och trälar och Kerstin får ta över och leda henne och jag gick fram där fram. Efter lite trälade med henne så gick hon iallafall in igen och bommen kunde stängas.
Det återstår helt enkelt att se hur det blir imorgon. Det optimala hade varit om jag kunde klonas och både ledde in henne, och tog emot henne, haha. Då hade allt varit super, men nu går ju inte det :P

Snart kommer Pelle och Johanna hit. Pelle för att fixa transporten och jag ska vara barnvakt under tiden till Johanna :) mysmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar