måndag 3 januari 2011

Måndag

Vaknade av att jag hade världens konstigaste dröm typ, haha. Och jag trodde verkligen det var på riktigt tills jag verkligen fick tänka efter, stört!

Har varit i stallet och bestämde mig för att lastträna nu när det var ljust och plogat på stallplan och allt. Så körde fram transporten och gjorde allt klart, hämtade hästen, slängde på skydd och började. Hon började som vanligt med att ställa sig på sidan och kliva upp med frambenen. Väntade ett litet tag och bad henne att gå framåt, men då klev hon ner. okej, började om från början och likadant. Så höll hon på sjuukt länge, sedan började hon trampa runt mer och mer och dumma sig men försökte vänta ut henne och börja om hela tiden. Höll på i 1½ timma innan jag till slut fick ge upp, faaan !! Till slut ställde hon sig bara och glodde på mig och gick varken framåt, bakåt eller åt sidan om man inte gick bort från transporten. fem meter bredvid och hon lyssnade kanon åt alla håll, men inte på rampen.. Så blir att ringa Carola igen så hon får komma ut. Antagligen har det blivit nu för att vi lastat när det varit mörkt och hon har halkat på rampen ett par gånger (inte gått omkull) Så blir att börja om från början.. :( dumma häst som ska vara såndär!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar