torsdag 4 augusti 2011

Torsdag

var i stallet vid tjugo i åtta imorse. Lotte hade fodrat, så jag började släppa ut några hästar och sen mocka. Gick bort till kliniken och kollade om de kunde vaccinera unghästarna och de skulle komma "på en gång". Mockade klart stallet, sopade, hjälpte till att lasta och sen åkte de andra iväg vid halv elva. Fixade klart allt med stallet och vid kvart över elva hade fortfarande ingen kommit bort så gick bort och då hade de glömt att ringa och säga att vaccinet var slut så vi skulle ta det på eftermiddagen vid fem istället, suck! :p

så de andra hästarna fick gå ut i hagarna och jag gick upp och la mig vid poolen och solade! hade nu "ledigt" från tolv till fem, då hästarna skulle in och de skulle vaccineras. men vid halv två ringer telefonen och de frågar om vi kan ta det nu istället.. så var bara att klä på sig, gå ner och ta in hästarna igen (jaga en som inte ville in) och sen blev de vaccinerade och utsläppta igen och jag gick upp till poolen igen. Nu fick jag iallafall sola klart, haha!

Gick ner vid halv sex igen och mockade till de som står inne, släppte ut två unghästar och tog in resten av hästarna. pussade och borstade på Shimada och gick med henne i ridhuset en stund. söthästen är så himla lugn alltså! Hon står på box dygnet runt och är inte ens liiite pigg när man är ute med henne :')

Efter det gjorde jag ordning Killen och red en sväng på honom. Gick faktiskt hyfsat bra redan från början. Lite stark och orkade inte hålla ihop sig ordentligt, men jobbade på bra ändå! :)

När han var klar var det dags för kvällsfodring och lite efter åtta var jag klar. Imorgon ska jag försöka bli klar rätt skapligt och sen ska jag in till stan en sväng och storhandla! har typ ingenting kvar här hemma känns det som , haha. såg även att jag hade väääldigt mycket pengar på kontot nu efter lönen i Juli, så det är najs!

kände även när jag kom upp efter kvällsfodringen att jag var lite väl hungrig och insåg att jag inte ätit någon lunch idag, haha. så kan det gå :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar