tisdag 16 augusti 2011

tisdag

hade sovmorgon idag men som vanligt när jag äntligen ska få sova ut bestämmer sig arbetarna här utanför att de absolut ska börja såga med en stor maskin klockan halv åtta och hålla på lagom till kvart över nio då jag ska gå upp.. alltid lika dant så man kommer ner dötrött till stallet iallafall, haha. så typiskt!

mockade iallafall ett par boxar när jag kom ner, gjorde ordning några hästar åt viktor, gick med shimada och betade henne, gav hästarna lunch och gick upp för att äta. sen ner igen och borsta och fixa hästarna som skulle iväg och lasta vid halv tre och sen åkte de iväg mot Skövde och SM! :D Hoppas verkligen att det går hela vägen för dem nu, sån otur som de haft hittills!

Åkte iväg och besiktade bilen direkt efter att de åkt - blankt! duktig bil som håller sig skadefri! hade lite lugnt ett tag innan jag tog in hästarna, red Killen och sen kvällsfodrade. Jag känner att jag kommer komma i världens superform nu tills de andra kommer hem, haha. Jag har 8 hästar att göra något med, haha (y) Cardentos, Aragon, Kenney och Killen ska ridas, Lilla grå ska longeras och ridas, Bonieke ska longeras till helgen, Shimada ska ridas/gå med varje dag, Lill-hingsten ska ridas om han är fräsch. ujujuj! jag vet en som kommer vara trött på kvällarna! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar