söndag 28 augusti 2011

söndag

lotte fodrade tidigt imorse och jag kom ner till vanlig tid halv åtta. släppte ut lite hästar, mockade, viktor red fyra stycken och vi hade fortfarande ingen aning om hur många hästar vi skulle ha med till tävlingen, när vi skulle åka, om vi skulle åka , haha. Melin i ett nötskal alltså! vid lunch kommer Pelle och säger att klassen visst har börjat så det blir visst lite bråttom!

två hästar med iallafall - cardentos och aragon, så slängde på dem på lastbilen och det blev jag som fick följa med och lotte stannade hemma och red sina hästar. Cardentos startade först i en meter och hade 8 fel. han klev knappt över hindren och det såg verkligen pyyyyttelitet ut för honom. totalt oengagerad på de där små hindren.. Aragon gick in i 1.10 och skötte sig rätt bra, med 4 fel. liite chockad också över aragon som faktiskt höll sig någorlunda lugn på tävlingsplatsen idag, även om han dock högg mig i armen en gång, haha. ville inte riktigt stå still, men betydligt bättre än förra gången då han ställde sig HÖGT och bockade omkring hela tiden! Så vid tio över tre var vi klara och åkte hemåt igen.

har precis kvällsfodrat nu och Lotte är borta, haha. Hon försvann när jag gick ner och duschade, men antingen är hon inne och köper mat, eller så bestämde sig hon och Pelle för att åka och hämta en häst nu såhär på kvällen :p skulle ju i och för sig inte förvåna mig ett dugg! får väl se när hon dyker upp!


cardentos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar