söndag 7 augusti 2011

söndag

huuur dåligt väder som helst har det varit idag! kände bara för att gå tillbaka och lägga mig under täcket igen när jag gick upp imorse. men hästarna tar inte hand om sig själva, oturligt nog ;) Så var bara att klä på sig massa kläder, regnjacka och bege sig ner och fodra. släppte ut hästarna när de ätit klart, mockade de flesta boxarna, sopade, red Killen som var stel och slingrig från början. Men han blev mycket bättre mot slutet så avslutade då! ut med honom i hagen och göra ordning Aragon istället. han var überspänd för att regnet lät så mycket mot taket i ridhuset och var rädd för det mesta som fann i ridhuset även om det alltid funnits där. så hela tidpasset gick åt till att få honom att slappna av någorlunda och jobba i en lite bättre form , då han gick lite högt. Blev bättre vartefter och i ena galoppen kändes han riktigt fin faktiskt!

När han var klar fick han gå ut också och så mockade jag de sista, medicinerade Shimada, putsade, fyllde mat och gjorde klart stallet innan jag plockade in alla dyngsura hästar igen. Det var ingen som ville vara ute iallafall i det här vädret, så de fick bara vara ute i lite mer än tre timmar idag. Fodrade lunch till dem och nu ligger jag under täcket i min säng och har precis ätit mat. Har ingenting mer fören kvällsfodringen och när de andra kommer hem, så här blir jag kvar ett tag kan jag lova, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar