onsdag 3 augusti 2011

Onsdag

Delade på morgonen idag för att det skulle gå lite snabbare. Var klara med allt till tio, sen red jag Killen på marken en stund. jobbig i början, men vart faktiskt helt okej mot slutet när jag väl fick honom ihop och mer på bakbenen är att älga iväg framåt. :) red även på Shimada idag också :') härligt att sitta på hennes lilla rygg igen måste jag säga. även om det var i knappt 10 minuter, barbacka i ridhuset. Hon undrade nog var jag höll på med när jag tog på tränset, in i ridhuset, mockade lite, hoppade upp och skritta några varv, volter och lite sånt och sen hoppade av och gick in i stallet igen, haha. såg lite oförstående ut :p

fortsatte göra ordning lite hästar åt viktor och sen tog vi lunch vid tre, en kycklingsallad! mumsigt! Gick ner vid fem nångång och plockade in lite hästar och sen red jag Lill-hingsten, men han var väldigt spänd. Inte gått ordentligt på nästan två veckor och med två andra i ridhuset som galopperade omkring så stackarn var spänd och livrädd så fort de kom nära, haha. men stundvis gick det bra iallafall :)

Lotte red en till medan jag fixade klart stallet för kvällen, och vi kom upp igen redan vid nio idag! inte illa ;) Imorgon åker de iväg med Sydney, Edison och Figaro till Hammarö vid klockan nio. Så kommer de hem på söndag igen, så jag ska försöka se till att sola järnet nu och få lite färg :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar