onsdag 17 augusti 2011

onsdag

shit vad jag är slut i kroppen! fodrade vid halv åtta idag, hade två hästar hos hovslagaren vid kvart över åtta, släppte ut hästar, mockade, fyllde mat och sen tog jag och red Aragon direkt på morgonen. Han skötte sig finfint och jobbade på bra. Idag körde vi med långa sporrar, dressyrspö och utan stigbyglar och då jäklar fick jag fram honom! haha. det är verkligen vad som behövs på honom :p

när han var klar longerade jag Lilla grå som också gick väldigt bra! efter honom sopade jag av stallet, shimada fick vara lös i ridhuset och strosa omkring medan jag fyllde lite vatten och så. Sen fick du lunch och jag gick upp och åt och kollade på några avsnitt av The Hills. Gick ner till fem igen och tog in hästarna och red Killen ute på fältet. jobbig som vanligt och välter åt alla håll när man försöker ställa honom. så mycket volter, serpentiner och sånt blev det och det blev iallafall bättre mot slutet! När han var klar hoppade jag upp på Kenney och red henne i ridhuset. duktig häst som jobbade på bra!

Sen var det dags för kvällsfodring, och gissa om jag var trött där?! ont i benen så det skriker om det och i sittbenen, haha. hur ska detta sluta ? :p kommer nog somna om nån timme känns det som, och det skulle faktiskt behövas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar