fredag 5 augusti 2011

halvtaskigt inlägg

trött är rätta ordet nu! eller egentligen mera seg.. så får bli ett träligt inlägg vad som hänt idag, då det inte riktigt slutade som jag hade planerat, haha

fodrade, släppte ut hästar, fick samtal av pelle om någon av våra hästar var lösa då granngården hade ringt, men våra stod snällt där de skulle, mockade, sopade skritten, sopade stallet, gick upp och la mig vid poolen ett par timmar, ner och lunchfodra, upp till poolen några timmar igen, åkte och storhandlade (verkligen STORhandlade!) på city gross, tog in några hästar, red Aragon, tog in resten, skrittade Shimada, kvällsmockade, red Dior, kvällsfodrade. och DÄR tänkte jag avsluta min dag och gå upp och slänga mig i sängen med lite mat och sen chips och ta kväll! men icke.

Fodrade Soca och Hottis som sista innan jag skulle gå upp, men ingen häst kom. (de går ute i rätt stor sommarhage bakom stallet och ridhuset och bortåt) ropade på dem och efter ett tag kommer Soca travande. men ingen Hottis i hela hagen.. så säger det till hans ägare som hade kvällsfodringen inne hos dem, och vi ringde upp pelle och kollade vart de hade hittat en häst imorse. Så vi åkte dit och mycket riktigt står Hottis i en hage där! så hem och hämta transport och tillbaka och lasta på hästkraken så nu är han tillbaka där han ska igen och jag kunde ta kväll! så godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar