fredag 8 juli 2011

tidigare kväll

Mycket värd dag! Vaknade imorse, tittade på mobilen och såg att jag hade ett missat sms. tänkte att jag kunde ligga kvar i sängen en liten stund innan jag gick upp så låg väl kanske 5-10 minuter till innan jag gick upp, bytte om, tog en macka och gick ner mot stallet. Alla hästarna hade skött sig mycket bra under natten och stått snällt ute i hagarna. Fodrade hö till alla, hämtade kraften och åkte ut med den och när jag kommer in i stallet igen kollar jag på klockan där inne. Sju?! Kollar mobilen och yepp, klockan står på sju. Så vad gjorde jag uppe innan klockan sex och fodrade ? haha. Så vid kvart över sju ringde alarmet som vanligt på mobilen eftersom jag vanligtvis brukar fodra vid typ kvart i åtta. Undrar vad som hände där egentligen ? haha :p

Jaja, vid åtta hade alla fått mat, var tempade, jag hade börjat fixat i ordning lite med boxarna i stallet och sånt. Då kände man hur trött man var alltså, haha! Men strax efter nio hade jag allt klart, så kunde gå upp och kolla på en film och ta det hellugnt! Så efter det har jag hållt igång tvättmaskinen, lunchat hästarna och fixat lite i stallet innan mamma kom och hälsade på. Åkte in och åt på Paus, gud vad länge sedan det var, men såå gott!, sedan tillbaka och gick med hundarna en sväng och sen och handlade lite godis och sånt gott innan hon åkte hemåt igen. Skönt med lite sällskap ett tag! :)

Städade lite och fixade med tvätten innan jag gick ner mot stallet igen. Fyllde på vatten i alla hagar, släppte några i skritten, fodrade (vilket tar en timme nu istället för 15 minuter) och låste och stängde överallt. liiite tidigare kväll idag än igår haha :p Nu ska jag chilla galet med cola och chips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar