lördag 9 juli 2011

inte så smart..

fodrade som vanligt imorse och idag gick det iallafall liiite snabbare, haha. börjar få in lite vana nu tror jag. Fyra hästar hade jag inne inatt, så lite lättare blev det iallafall.

Har fyllt vatten i några hagar idag igen, sopat skrittmaskinen och sen bestämde jag mig för att vara duktig och städa i hörummet! Det ligger ju alltid lite hö kvar från en bal som är mer damm än hö som sedan sopas undan längs kanterna och samlas på hög. så nu när två balar är borta där inne är det lättare att komma åt så började sopa ihop allt, kratta där det satt fast och sen började tömma i skottkärror för att slänga bort. bara att där inser jag att det faktiskt är mögel i det där gamla höet och att jag faktiskt är allergisk.. bra kombination ? Fick asont i huvudet och det kändes jättekonstigt i luftrören som att det satt en klump eller något där. och nu börjar det även klia i ögonen.. så städade klart lite snabbt och gick upp hit för att ta lite allergispray och sånt. smart gjort tycker jag! Men det blev iallafall mycket renare! Nu är det lite kvar, men det måste tas när ännu en bal är borta :)

I eftermiddag händer inte mycket. Ska fodra lunch vid typ ett någon gång och sen är det inte mycket att göra fören jag ska ta in och fodra kväll. Så kanske blir en liten tripp till söderköping senare :) sånt som märks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar