fredag 1 juli 2011

halvdöd

vilken dag! Blev klar med stallet rätt skapligt faktiskt. vid typ elva nångång tror jag.. gick upp till lägenheten för att chilla lite och vid ett gick jag ner mot stallet igen då jag hade en tid på kliniken med Aragon. De röntgade, rakade och plåstrade om honom. två sår på insidan av benet varav det ena var rätt djupt efter att de hade petat och dragit bort massa hudflagor från det, så nu står han med bandage och har boxvila ett tag. mest för att det inte ska komma in smuts och sånt i såren, annars verkade han okej iallafall. visade inget på röntgen som tur var!

Spenderade iallafall en och en halv timme där inne, men fick lite fika så jag klarade mig ;) Sen åt jag lite lunch efter det och vid fem gick jag ner mot stallet igen. Skurade lite väggar och började ta in hästarna. Behövde fyllas på vatten i hagarna med så tog fyrhjulingen och åkte. Men ena drivaxeln är ju trasig på den = världens slöaste fyrhjuling som satte sig fast och inte orkade komma loss någonstans ifrån. Så fick koppla av vattengrejen och DRA den för hand och sen koppla på igen och köra resten. Det tog pisslång tid och jag var helt slut så kände att det inte ens var någon idé att göra ordning Cardentos för ridning idag. Hade inte fått ut något vettigt av det iallafall.

Tvättat som en galning har jag gjort hela dagen också! massa täcken och sånt som ligger i en stor hög i tvättrummet. Och sopat skrittmaskinen mitt i solen! Har hunnit med en del idag känns det som ;)

Nu är jag iallafall helt slut i kroppen så har lagt mig i sängen, ska poppa lite popcorn och slänga igång en film och inte kliva upp härifrån fören imorgon bitti när det är morgonfodring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar