fredag 15 juli 2011

fredag

gjorde klart stallet imorse som vanligt, viktor red ett par hästar och sen hopptränade jag Shimada för Pelle. studs och sånna övningar blev det idag. första gången hon gör sånt, och vi hoppade 8 studs! Mycket i huvudet på hästen kan jag lova som inte visste riktigt vart hon skulle ta vägen. men över kom vi iallafall, tills vi skulle byta varv.. hade stått ett tag och väntat medan viktor och mathilda hoppade och när det var min tur vart shimada ett tjurigt sto och vägrade hoppa!! trodde jag skulle dö på hästen då alltså när inget hjälpte utan hon bara tjurade ihop! Men efter ett tag fick jag över henne och vi avslutade med en liten bana. Jag var absolut inte nöjd idag kan jag säga! allt kändes fel, jag gjorde fel. naej, ingen bra lektion direkt, även om Pelle tyckte att det faktiskt gick bra ändå och att hon kom tillbaka till slut. men vi tar nya tag till nästa gång! Hon har gått rätt mycket nu på sista tiden, så imorgon får hon en vilodag :)

vid halv sex åkte Lotte och jag in mot stan för att hon skulle köpta en ny tv. onoff var helt utplockat så åkte till mediamarkt istället och hittade en 32" LCD som var snygg! skulle betala, men Lotte hade glömt koden och slog fel två gånger, sen dampade maskinen sönder och tog inte emot kortet över huvud taget. Vi åkte upp till MAxi för att ta ut pengar, och där slukar maskinen kortet istället! Så ringde banken och de skickar ett nytt kort till nästa vecka, så vi åkte tillbaka till Mediamarkt och frågade om de tog fakturor, men det gjorde de inte.. Det fungerade inte heller med kreditkort, då man var tvungen att vara över tjugo (en månad kvar) Så vi ringde helt enkelt Pelle som var i linköping, så han fick komma och köpa tvn åt henne, haha x) Så vid klockan åtta när de stängde åkte vi därifrån. liite annorlunda kväll blev det :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar