onsdag 6 juli 2011

det känns att man lever!

Fyfan vilken dag! Eftersom det är en del hästar som ska ridas nu, så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta två stycken direkt på morgonen! Så fodrade, fyllde höpåsar och sen släppte ut alla hästarna. Började med Cardentos som var jättefin idag! Väldigt avslappnad och lyssnade bra hela tiden! Efter honom tog jag Celtic ”Killen” och jag måste säga att det var en konstig häst.. Jag kan tänka mig att det är precis så det känns att rida på en älg asså, haha. Vinglig, ingen takt, välte typ inåt i svängarna, antingen huvudet intryckt (inriden på graman) eller rakt upp i luften. Ville hoppa av efter typ två varv i trav redan, haha. Men såklart gjorde jag inte det utan red på så gott jag kunde och vartefter släppte han mer och mer och jag fick en mer ärlig form på honom i alla fall! Fast han var fortfarande konstig att rida, men det gick betydligt bättre mot slutet! :)

När de var ridna var det dags för mockningen. Hann väl lite mer än halva innan Pelle ringde och sa att Viktor ridit asbra, men att ”hästjäveln rev ett hinder ändå”. Träligt värre!
Och sen avslutar han med att : joo, det kommer en traktor vid klockan ett som ska spruta hagarna mot tistlarna som är där, så du får väl ta in hästarna tills han kommer och sen får de inte gå i de hagarna på några dagar”. Det var ungefär en timme tills de skulle komma och jag kände liiiiite panik! Så mockade fort klart alla boxar, började plocka in alla hästar igen, sprang upp och åt lite fort för jag kände att jag snart skulle svimma av i denna värme också, fort ner till stallet igen och med två hästar till hovslagaren och samtidigt försöka se vilka hagar de sprutade så jag vet vilka jag inte kan släppta ut hästar i, fylla vatten i grushagarna efter det, sopa stallet som inte blev gjort och då var klockan bara två! Förstår ni hur mycket jag hunnit med på en förmiddag ? haha

Gick med två hästar till hovslagaren vid kvart över två och SEN blev det lite ledigt. Efter en timme hämtade jag hästarna igen och sen kunde jag gå upp till mitt hus i lugn och ro, hah. Passade på att epilera mina ben eftersom jag inte hann med det igår och helvete vad ont det gjorde på vissa ställen! Men jag klarade ut det och fortsatte ändå!

Åkte in till Östergyllen och köpte två säckar med Cool också, då jag inte fått våran stora beställning än som borde ha kommit för länge sedan, och nu var det slut så hade inte något val egentligen. Hoppas verkligen den kommer imorgon!

Vid halv sex gick jag ner mot stallet igen och tog in de hästarna som var kvar ute och sedan red jag Kenney i ridhuset. vilken underbar häst! från början var hon asjobbig. lång, försökte dra mig ur sadeln hela tiden och var allmänt jobbig men plockade vartefter upp henne i formen och jisses vad fin hon blev! ny favorit här tror jag! ;)

Sedan var det bara kvällsfodringen kvar och där var den här dagen över! Sköönt! Känner för att bara sova imorgon , men det går ju självklart inte! Bara upp och hoppa vid sju igen :p Skulle inte vara dumt att ha Kellie här känner jag faktiskt, lite sällskap sådär. Blir väl lite svårt när hästarna ska ut och in bara, och när jag rider..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar