måndag 25 februari 2013

vilken dag!

haha, måste bara skriva om min öppning idag... Kommer dit fem i nio och då står lastbilen redan på plats och håller på att lasta av varorna. perfekt tänker jag, bara att öppna upp så drar han in alla vagnarna så kan jag sätta igång att packa upp sen! meeeeen, då funkar inte dörren att öppna! vi har ju en liten blipsak som scannas av och sen låses dörren upp, och det blippade med handtaget funkar inte. får lite smått panik och bara: eeh. jag har ett litet problem med dörren bara, men det ska nog funka snart.. Försöker typ tusen gånger till men ingenting fungerar. och eftersom vi inte har någon nyckel så är det ju enda vägen in genom den dörren. Får till slut säga att jag löser det där på nått sätt, men kan skriva under pappren så han kan åka sen. så när han åkt fick jag till slut klättra över väggen in på våran "innergård" med hjälp av soptunnor och oljetunnor, haha. kände mig lite som spiderman där :p

 inifrån gick iallafall dörren upp utan problem, tack och lov! så kodade av och så skulle jag ju få in vagnarna själv. i uppförsbacke. över en stor kant. första gick bra, men sen den andra med alla tusen kartonger med all pommes och hamburgare som väger hur mycket som helst, den gick bara inte. mot mina 50 kg hade jag ju ingen chans. såg sen att ena hjulet frusit fast också, ännu bättre! + att vagnarna var ju sviinkalla så tappade känseln i händerna efter ett tag också. Fick iallafall till slut stå och plocka av vagnen för hand där utanför till hälften , innan jag orkade dra in den.. tror ni jag just då hade lust att sätta mig ner och tjuta typ ?

efter det gick allt bra iallafall. fick in alla varor och fixade och donade med lite annat, så sen flöt allt på superbra. det bästa av allt - en timme senare när sabine kommer, så funkar dörren utan problem. kuuuul va ? haha, asså det är verkligen min tur! och så tror jag att jag fick benhinneinflammation på köpet. gör aasont längst ner på smalbenet :(

aja, vårväder är det ju ute idag ! fick värsta lyckoruset typ när jag slutade. bara kände allmän lycka! så köpte med mig lite ansiktsmasker hem, så ska hoppa in i duschen nu och ha en liten spadag innan mange kommer hem. :) hur mysigt som helst! sen blir det mat, och så ska jag kolla om vi kan fixa med min bil ikväll. byta lite vindrutetorkare och säkringar och sådär :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar