tisdag 28 februari 2012

tisdag

sjuk dag! var i stallet lite tidigare idag för att hinna med det jag skulle! fixade klart stallet, släppte ut hästarna och började sedan rida! Lill- hingsten var först ut och han var finfin! sen var myland och shimada hos hovslagaren och under tiden red jag Lilla-grå som var superfin han med! Nästa på tur var shimada och honvar så jääävla fin! fiina hästen det där! :)

sen kom malin och sa att anders hade åkt in till sjukan = jag fick göra alla 50 höpåsar och det fanns ingen som kunde köra in hö och allt var i princip slut!! grannen var borta till kvällen och likaså han som brukar hjälpa till från kliniken! fick göra klart allt fortfort och sen försöka göra lunchpåsarna och verkligen snåla för att alla skulle få lite grann iallafall. sen in med hästarna och vid halv fyra var jag så sjukt hungrig att jag var tvungen att åka hem och äta.

en av assistenterna på kliniken fick till slut försöka köra traktorn så hon körde in en bal med hö, så åkte ut och fyllde på alla påsar till imorgon och ikväll och sen åkte jag på kvällsfodringen också så var bara att sätta igång och kvällsmocka och fixa allt för kvällen sen. behöver jag ens säga att jag är trött och har ont i ryggen nu ? ligger redan nerbäddad i sängen , redo för att sova typ...

usch, orkar inte sånna här dagar, bara bryter ihop hela tiden då och det är inget roligt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar