lördag 25 februari 2012

lördag

tidig lördagkväll och jag känner inte för att gå ut mer idag. Tyvärr har jag 18 hästar som väntar på att få rent i sina boxar för kvällen och få lite mat i magen. Så strax åker stallkläderna på igen och jag tar vovven och åker mot jobbet en sista gång för idag.

Dagen har gått rätt smidigt ändå! fint väder har det varit också, så det gjorde det hela bättre. och att Kells var med! konstigt hur hon kan göra mig så lycklig genom att bara vara ? underbara hund! hon vet precis vad hon ska göra. den där puffen på handen när man står och borstar hästen, viftar på svansen när man kollar på henne, lägger huvudet mot halsen när man ligger i soffan och kollar på tv. gullhund!

Hon är nog världens snällaste också. Eftersom klippmaskinen trotsar, och hon verkligen, verkligen behövde trimmas så fick helt enkelt hästklippmaskinen duga! typ 30 cm lång, lät as högt och gav mig kramp i armen för att det är så tung så satt hon så snällt och lät sig bli klippt överallt där jag skulle, snäll vovve! :)

myland, lillhingsten och shimada blev longerade idag. alla skötte sig bra , så imorgon är det shimada och lilla grå som ska bli ridna, de andra går vila. Sen på eftermiddagen åker jag hemhem! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar