lördag 4 februari 2012

lördag

kass uppdatering var det här! mycket jobb på dagarna och hänger med folk på kvällarna = ingen tid att blogga direkt seriöst...

efter jag kvällsfodrat igår åkte jag hem och åt kvällsmat, kollade facebook och gick och la mig vid nio (!). skojar inte, givande fredag kväll va ? vaknade vid halv elva av sms, somnade om, vaknade vid halv fem, somnade om, vaknade tio i sju och låg kvar till tio över innan jag gick upp och gjorde mig iordning. var i stallet strax efter halv åtta och fodrade och upptäckte att vattnet hade frusit i stallet!! fyfaaan säger jag bara! Det innebär alltså hinkbärande till 15 hästar som är törstiga! gjorde klart stallet, fyllde ännu mera vatten, frös ihjäl lite, red cardentos, frös ännu mera, tog in hästarna lunchade och åkte hem skapligt. har så fruktansvärt ont i ryggen nu att jag typ avlider av att bara gå.. :( haft vetekudden som jag värmt om fyra gånger, tagit panodil och smörjt in med voltaren. lite bättre är det nu, men vill inte ens veta hur det kommer vara imorgon, efter ännu en dag själv! ajajaj!

har mixtrat lite med vattensystemet iallafall, så hoppas, hoooopppas att det kommer igång tills ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar