fredag 6 december 2013

6/12 2013

nu är det vitt ute! eller ja, inte jättemycket, men ett lätt snötäcke ligger det där iallafall. men ska ju komma sjuukt mycket ikväll, usch! och jag som kommer jobba hela kvällen kommer väl få en chock när jag ska hem sen..

jaja, igår jobbade jag hos tyra igen. allt gick bara bra! fixade klart stallet på morgonen och sen åkte vi med joe till ridhuset för att hoppa lite. Både han och tyra skötte sig väldigt bra! :) sen hem och pyssla massa med honom innan jag åt lite lunch. På eftermiddagen skrittjobbade jag lalle ute på galoppslingan. Han var rätt spänd i början, det började mörkna lite grann och blåste en del, men efter ett tag slappnade han av och blev fokuserad på sitt jobb , så då jobbade han på fint!

när han var klar var det dags att longera Tuben. alltså, den hästen! finns det någon snällare häst eller ? känns som att hon är typ 30 år gammal, haha. Hon jobbade iallafall på fint från början till slut i en bra form :)

fixade , putsade och sopade stallet en sista gång, medan joe gick i skritten innan de fick mat och jag åkte hemåt :) duschade, åt lite och sen somnade jag runt halv tio kanske. skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar