tisdag 3 december 2013

3/12 2013

Nu är vi inne i december! shit vad fort tiden går alltså, snart jul och det är 8 plusgrader ute, haha.
Helgen har bjudit på lite allt möjligt faktiskt. i lördags fixade vi lite här hemma, tvättade av bilarna, redskap, städade rent där spannmålet har stått hittills och organiserade lite. till kvällen åkte vi och hämtade en ny vinterbil till mange, så han slipper åka i dodgen , så det var ju bra. sen vart det en rätt lugn kväll med lite gott att äta och sådär.

i söndags hade vi en riktig mysdag! Sovmorgon, julkalendern, frukost, sen göra sig iordning och åka på julbord med min familj ett par timmar. sen åkte vi hemåt och julpyntade lite i huset och sen hade det mysigt framför tvn hela kvällen :)

igår var det jobb hos tyra som gällde! fixade klart det mesta, sen skulle lastbilen få nya vinterdäck, så åkte in till norrköping och bytte dem, sen hem igen, fodra lunch medan jag åt lite och sen städade jag av sadelkammaren. Stackars Corvara hade trampat av sig en sko, så om hoppade fram på tre ben, stackaren. så hon fick ta det lugnt och vi tog oss bort till ridhuset iallafall , där det var mjukt, och gick en sväng iallafall. sen longerade jag tuben och gick en sväng med lalle ute i skogen. :) en mysig dag helt klart!

Nu ska jag om ett tag göra mig klar för ett möte inne i stan, annars ikväll blir det lugnt, för förkylningen har kommit tillbaka igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar