lördag 16 november 2013

Lördag

liten sovmorgon idag till klockan åtta. sen är det alltid likadant. När jag vill ligga kvar i sängen , så typ drar mange upp mig för att vi ska göra det ena eller andra, men nu när jag mååste upp, nej då "får" jag inte gå upp, utan hela tiden: fem minuter till! typiskt :p som att man blir assugen på att åka iväg då liksom , haha.
Kom iallafall upp en halvtimma senare, sminkade mig, tog på kläder och sen åt vi frukost innan jag åkte mot kolmården och hästarna.

Vi packade in grejerna i lastbilen och putsade på hästarna, innan vi lastade dem. Malin och evelina åkte mot Pay and Jump:en, och jag åkte för att hämta Tyra, så åkte vi dit i vanlig bil. Jag longerade Joe, medan de andra gick in i ridhuset och hoppade Corvara. Hon var dum idag och kastade av stackars tyra 3 gånger.. stegrade och bockade som en tok.. avslutade iallafall när hon gjorde ett fint språng. Med Joe gick det bara bra! han är så himla söt , den hästen :)

sen skjutsade jag hem tyra så hon fick vila och ta hand om sin kropp som troligtvis fick sig ett par ordentliga smällar , så åkte jag till stallet sen, packade ur lastbilen och sen åkte jag och Malin mot norrköping. Släppte av henne vid ingelsta, och jag handlade hem lite gott för mig att äta ikväll, då mange är på firmafest. ska ha det riktigt mysigt här :) Lär väl dock få hämta honom inatt.

Imorgon väntas det jobb på frasses, 11-20, så en riktig jobbhelg blev det här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar