onsdag 18 september 2013

onsdag

i Måndags kväll fixade vi med min bil, äääntligen! så hjullagret är bytt och vi fick bort tre av fyra däck denna gång. alltså det är verkligen sjukt hur de sätter sig fast efter varje vinter!! eftersom vi hade hållt på i hur många timmar som helst och säkert en timme, men bara det sista däcken och det vägrade släppa efter tusen slag med släggan, att värma upp allt med brännaren, ute och köra med bilen med lösa bultar (!), jaa ni hör ju! så fick vi alltså ge upp och gå in när klockan var runt halv tio.

igår städade jag huset på dagen och fixade lite. Hamnade med en ny bok också tills mange kom hem, då rakades det lite grus runt verkstaden och sen laga jag mat oss åt och rasmus som var här och hjälpte till. Eftersom han hade sin grävare här körde vi ut min bil, satte ett band runt däcket som var kvar och kopplade i grävaren och sen drog han med den. tror ni inte att vi flyttar hela bilen i sidled i däcket som inte ens sitter fast?! heeelt stört!! började tro att vi inte skulle få bort det alls, men testade och rycka en gång och då lossnade det tack och lov! haha, det var det värsta nånsin allså :p men nu har jag äntligen sommardäck på en hel bil!

idag blir det nog en lugn dag och ikväll ev. hjälpa till och köra lite traktor så vi blir klara nångång här ute. har ju varit för blött för att köra nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar