måndag 30 september 2013

måndag

Dopet igår gick bara bra. liite kallt med klänning och bara ben, bara men ingen större fara så ni var inne mestadels. God mat fick vi också efteråt :) Dock blev vi inte jättelångvariga då tröskning väntades, så vi åkte hem, bytte om och sen ut och tröska. jag åkte dock bara fyrhjuling haha. men det var ju kul det också :)
sen avslutades kvällen med pastasallad och wallander.

idag har jag tvättat lite, dammsugit rent kaminen (för att 15 minuter senare få post om att sotaren kommer hit snart och gör exakt samma sak....) och sen fick jag ett meddelande om jag kunde åka ut och rida ut Laban. såklart jag kunde! 
Så åkte ut till två ungefär, borsta och pysslade lite med honom, sen ut en sväng i skogen  och avslutade med lite galopp runt en ridslinga. himla trevlig häst måste jag säga! :)

nu är jag hemma igen, har ätit pastasalladen från igår och väntar på att mange ska komma hem. ska smörja och fixa tröskan, och sen blir det nog lugnt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar