måndag 2 januari 2012

måndag

nytt år nurå! nyår firades med määngder av folk, säkert 60 pers i norsholm. kvällen började grymt med vin, massa dunk, rökmaskin och fint folk! slutade dock inte roligt, men allt är löst nu som tur är!

idag har det hopptränats! och det gick så sjuuukt underbart bra för mig med shimada så det finns inte! Hon får lugnande nu varje dagd för att hon har varit så sjukt stressad och typ rädd för allt i ridhuset så vi har inte kommit till någon bra ridning på jättelänge om jag inte håller mig på en volt i ena änden av ridhuset typ. så Pelle sa att vi skulle testa och ge henne vetranquil nu i två veckor för att se om det blev någon skillnad. och jisses! fick en häst med sjukt bra galopp, hade full koll på vad jag ville, inget studsande, lyssnade, sög tag i hindren och hoppade grymt bra! Pelles kommentar efteråt: "fyy heeelvete vad det gick bra idag! och sådär bra har du aldrig ridit som du gjorde nu!" och senfick jag en stor kram, haha. så söt han är! men det kändes verkligen hur bra som helst!

ledig kväll hade jag idag också, så åkte hem, lagade mat (lax och potatis faktiskt!) , somnade en liten stund, bakade muffins och storstädade lägenheten så nu är det tiptop! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar