fredag 13 januari 2012

fredag

kunde åka från stallet vid halv sju ungefär och åkte då hemhem en sväng över natten och hälsade på. hade kort sovmorgon till nio idag, så åkte direkt till jobbet. allt var lugnt på förmiddagen och det fick smidigt. red Killen åt Lotte, som inte kan rida på några dagar nu och han skötte sig bra.

tog in hästarna, lunchfodrade och åkte hemåt och åt mat, bakade kladdkaka och chillade ett tag. vid halv sex åkte jag tillbaka till stallet i STORM! skulle hoppträna shimada men hade inte hört nått från Pelle och eftersom jag visste att hon skulle vara huuur spänd som helst så tänkte jag bara rida lite på marken. efter 5 minuter kommer pelle ner iallafall och jag red lite för honom innan han bestämde sig för att vi skulle hoppa ändå.. bra grund att börja på när hästen går i taket redan i skritten :p

men vi började lite lågt och visst, hon var superspänd mellan hindren och livrädd för ena halvan av ridhuset, men hon hoppade faktiskt riktigt bra ändå! så en timme senare avslutade vi och Pelle var nöjd över henne ändå! så imorgon får hon en välförtjänt vila! :)

angående Lotte, så hade Aragon fastnat, av någon konstig anledning, i eltråden när hon skulle släppa ut honom så han fick panik och stack iväg och tråden drog omkull Lotte i leran och hon landade på en sten.. slog i svanskotan, låret och har sår vid knävecket där tråden tog. så rätt mörbultad idag och blå lite varstans, men annars mår hon okej iallafall! skönt det!

imorgon har jag stallet själv, och det kommer vara heeeellugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar