tisdag 29 januari 2013

hur är det möjligt ?

vaknade elva idag.... så frukost nu och sen på dagens schema står att ta in en massa ved då den är helt slut här inne, städa av lite grann i huset, laga en massa mat tänkte jag av det mesta som är kvar i frysen så jag kan storhandla imorgon, sen eventuellt ner och städa i andra lägenheten som vi inte hunnit med i helgen. :)

annars igår då. var ju hos shimada för att kolla och rida henne en sväng. möttes av en vinterlurvig islandshäst typ, haha. men till våren när pälsen ramlar av och med en del mantrim så blir hon nog finis igen :)
Hon hade gått upp bra i vikt nu sen jag såg henne sist , så det var väldigt skönt! sen är det ju musklerna osm fattas på henne, och sånt tar ju tid att bygga upp. Att rida var hon lite stel, speciellt i vänster och lite testig när jag krävde av henne. Lite som hon var för två år sedan när hon bara stod och studsade och hoppade åt sidan hela tiden, men nu vet jag ju alla hennes knappar och precis hur mycket jag kan gå på henne, så efter att ha satt henne lite grann på plats och visat att det faktiskt inte är okej att bete sig så mot mig, så slappnade hon av och vart faktiskt riktigt fin. perfekt stöd i munnen och jobbade på mer ryggen, fina hästen :) det är så himla skönt med henne. att även om hon inte har musklerna till det eller så, så vill hon verkligen göra rätt och försöker fast hon bara blir svettigare och svettigare och börjar andas tungt. fina hästen! så det hela gick helt okej ändå, och jag kände igen hästen till ridsättet, vilket var himla skönt! :)


islandslurv?
samma dag hon åkte från mig förra året, nybadad och fin.:)
                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar